Brev:
Madplan og slippe den sidste flaske
3. januar 2009
Alder:
13 mdr.
Madplan og slippe den sidste flaske
Godt nytår til dig Helen
Så har vi igen brug for en kommentar til Josefines madplan.
Hun spiser fint, ikke så store portioner, men det har hun jo aldrig gjort !!
Det jeg overvejer er vores vaner om natten, da jeg godt er klar over at hun for længst er vokset fra spiseriet om natten, men har rigtig svært ved at slippe den sidste flaske mme..
Problemet er bare at hun vågner op og er rigtig sulten, og ikke falder til ro og sover videre før hun får en flaske
Sådan som madplanen ser ud nu synes jeg ikke rigtig jeg kan proppe mere i hende i løbet af dagen, der kunne give hende mere i maven til natten, men håber du kan gennemskue hvor vi ellers kan fylde lidt på så vi kan slippe den natflaske ..
06 - vågner - 100-120 ml mme - sover videre
08.30 - står op - spiser ca 1 dcl grød med smør og lidt frugt
formiddag - spiser fx. 10 vindruer, lidt manderin og 1/2 bolle eller grovkiks med smør
12.00 - 13.00 - middagslur
13.30 - frokost - spiser ca 1/2 rugbrød med smør og pålæg, lidt agurk og fx 1/2 frikadelle, røget makrel eller andet kød/fisk og lidt frugt
eftermiddag - frugt og 1/2 bolle med smør/pålæg
Har gerne lidt frugt i skål hun selv går og nipper af i løbet af dagen
Aftensmad ca 18.00 - spiser som vi andre - fx 1 hel tartelet med fyld eller 1 lille kartoffel, lidt grønt og ca 60-80 gram kød. sovs eller fedtstof
20.00-21.00 1/2 - 1 dcl grød - puttes
23.00-24.00 - 120-150 ml vælling
Vågner ca 03-04 - 130-150 ml mme - og det er jo så den flaske vi gerne vil af med !!
Det er ikke altid hun spiser særlig meget af sine mellemmåltider og heller ikke grøden inden sengetid.
Ellers trives hun på alle måder, er stadig lille til sin faktiske alder, men følger fint sin kurve i forhold til korrigeret alder. (13 mdr)
Det er ligesom hun bare har brug for den flaske om natten, vi har selvfølgelig tilbudt hende vand, sut kys og kram, og har da også fået hende lullet i søvn uden mælken, men så sover hun meget uroligt, og vågner mange gange frem til 06. Får hun flasken sover som hun som regel som en sten indtil morgen.
Derfor er det selvfølgelig også meget fristende bare at give hende flasken, så nattesøvnen kan fortsætte - i god ro og orden ;-)
Hvordan kommer vi lige ud over kanten - og er der noget vi kan gøre anderledes i kosten om dagen ??
De bedste hilsner
Josefine og Co